Travel
“ It is just for tourism and it does not make us part of the city.”
As we enter the 21st century, many people continue to show interest in how to use leisure and non-labor time. Traveling is valued as a means of boosting the domestic market and earning foreign currency through the development of tourism industry from a national point of view. And for individuals it is valued to improve the quality of life and free life.
The laser show was good as a landmark.
However it's just for tourism,
it doesn't make it a part of the city.
Maybe there is something beyond those skyscrapers.
If that's right, it is worth checking on at any rate.
- YouTube Creator Mickey Seo -
Now, as many people value their own happiness, more people travel to seek meaning. This is creating a flurry of travel content. Unfortunately, most of the contents of the various tourist attractions are focused on tourism. The scenery is only visible and remained in your head when you are laid back. I read a book at a cafe in a tourist destination, some walk around the neighborhood where locals live and some learn the food of the destination. In that way they feel like becoming a part of that place.
As we create local content, rather than unilateral providing of contents it is important to increase choices when it comes to new experience and focus on the process of localization.
21세기에 접어들면서 많은 사람들은 여가시간 및 비노동시간을 어떻게 활용할 것인지에 대해 지속적인 관심을 보이고 있습니다. 여행은 개인적으로는 자유로운 삶의 영위와 삶의 질 향상을 위해서, 국가의 입장에서는 관광산업 발전으로 내수시장 활성화와 외화를 벌어들이는 수단으로서 가치를 가지고 있습니다.
“레이저 쇼는 랜드마크답게 좋았다.
다만 이건 관광용이라 우리를 이 도시의 일부로 만들어 주지 않는다.
아마 저 고층건물들 너머로 무언가 있지 않을까.
만약 그게 맞다면 그게 얼마라도 확인할 가치가 있다.”
- 유튜브 크리에이터 미키서 -
현재 자신의 행복에 가치를 둔 사람이 많아지는 만큼, 여행을 떠나 의미를 찾아가는 사람들이 많아지고 있습니다. 이에 따라 여행에 대한 컨텐츠들이 우후죽순 생겨나고 있죠. 불행히도, 여러 여행지의 컨텐츠들을 대부분 관광에 초점이 맞추어져 있습니다. 여유가 생길 때 비로소 풍경이 보이고, 머릿속에 저장됩니다. 저는 여행지의 카페에서 책을 읽으며, 어떤 사람은 여행지의 현지인들이 살고있는 동네를 걸으며, 어떤 사람은 그 여행지의 음식을 배워보면서 나 자신이 그 곳의 일부가 되어감을 느낍니다.
지역의 컨텐츠를 만들어가는 우리는, 사람들이 그 장소의 일부가 되는 여행 과정에 주목하며, 일방적인 컨텐츠 제공 보다는, 새로운 경험에 대한 선택지를 늘려주는 것에 주목하는 것이 중요하다고 생각합니다.
Project name Travel
Date Travel, to be part of the place
Client Space
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